2013. május 19., vasárnap

Challenge Accepted! -bevezető 0-1.


Ahoy!
Eljött az én időm is, hogy a rendszeres blogírást gyakoroljam, ezért beszálltam a 30 napos kihívásba, Most, hogy kicsivel több időm akad :)

A kérdések kedves Nobilis kisasszony blogjáról kerültek át hozzám, az eredeti kérdéssort lehet én is átdolgozom kissé, ha nem sikerül teljesíteni, lássuk őket:



1. nap: Hogyan jöttél rá/mi vitt rá, hogy ehhez a szubkultúrához tartozz?
2. nap: Ossz meg egy fotót gothságod korai időszakából. (amikor még babadenevér voltál  )
3 .nap: Mikor kezdtél “elgótosodni” ruhaügyileg?
4. nap: Nevezz meg egy klisét vagy sztereotípiát, ami kapcsolatba hozható veled.
5. nap: (Van helyi goth együttes a környéketeken?)
            Mik a kedvenc filmjeid?
6. nap: Írd le egy papírra a kedvenc dalszövegedet, és fotózd le.
7. nap: (Top 10 kedvenc goth bandád.)
             Top 10 kedvenc zenekar

8. nap: Mi volt a legrosszabb illetve legjobb élményed nem-goth emberekkel?
9. nap: (Milyen fajta zenét nem szeretsz?)
              Milyen zenéket szeretsz? 
10. nap: Mi az amit szeretsz, és amit nem a szubkultúrában?
11. nap: A ‘goth’ számodra életstílus is? Fejtsd ki!
12. nap: Honnan inspirálódsz? Ki a példaképed ezen a  téren?
13 .nap: Milyen volt az első együtteses pólód?
14. nap: Mi volt a legjobb és a legrosszabb DIY (csináld magad/kreatívkodás) eredménye?
15. nap: Melyik a kedvenc vagy a legdrágább ruhád/kiegészítőd?
16. nap: Melyik a legkülönösebb, legextrémebb ruhád? Mit viselsz általában?
17. nap: Mi a kedvenc goth márkád?
               Mi a kedvenc termékmárkád (ruha, smink, egyéb)?
18. nap: A legrosszabb, ami a hajaddal történt.
19. nap: Ossz meg egy szépség tippet, és egy képet magadról a kedvenc sminkedben.
20. nap: Ha bármilyen színűre befesthetnéd a hajad, milyen lenne?
21. nap: Milyen testmódosításod van (tetoválás, piecring), vagy milyet szeretnél?
22. nap: (Ha részt vehetnél bármely goth eseményen, melyik lenne az és miért?)
              Évente milyen eseményekre látogatsz el?
23 .nap: Kedvenc művészed vagy fotósod.
24. nap: Szerinted melyik a legjobb goth weboldal?
25. nap: Gondolkoztál már azon, hogy elhagyd a szubkultúrát? Ha igen, mi vitt rá erre?
26. nap: Ossz meg egy fotosorozatot évről-évre (vagy hónapról hónapra, ha új vagy), mióta gothnak érzed magad.
27. nap: (A legrosszabb dolog, amit valaha tettél / tennél egy pózerrel illetve egy szárnyait most próbálgató (kissé béna) újonccal?)
               Kedvenc könyvek, írók
28. nap: Hagyományos (régi fajta) gothnak tartod magad? Milyennek képzeled el magad 30-40 évesen?
29. nap: Mit gondolsz, milyen jövője van a goth szubkultúrának?
30. nap: Írj egy listát a blogokról, amiknek rendszeres olvasója vagy.




5. 7. 9. 22. 27. Kérdéseket sajnos ki kell hagynom, alájuk írtam más kérdéseket helyette, ha nem is napont, de rendszeresen fogok már írni :)
Lássuk az elsőt...

1. Hogyan jöttél rá/mi vitt rá, hogy ehhez a szubkultúrához tartozz?



Nos, amúgy is elég fura gyerek voltam, álmodozó, zárkózott típus, aki imádta a könyveket. Később rá kellett jönnöm, hogy más vagyok, mint az átlag vidéki, más zenét hallgatok, jobban szeretem a régi dolgokat, a sötét színeket, meg a fantasy-t. Rengeteg film volt, amit még gyerekként láttam (The Stroyteller, Beetlejuice, a régi Batman, meg hasonlók), imádtam a szörnyeket, boszorkányokat, vámpírokat, meg a Gyűrűk Ura könyv által belevetettem magamat a kaland-fantasy irodalom legjavába, később ezek könyvek mellett játékokkal lettek kibővítve :)
Lassanként nőttem bele a dologba, emlékszem,hogy nagyon nehezen vadásztam össze először a ruháimat, gimi alatt nagyon lefogytam, így a legtöbbtől meg kellett szabadulni, elkezdtem elegánsodni 9.-től, onnan meg egyre többet jártam Budapesten, így jutottam hozzá a szubkultúra morzsáihoz. Egyre több könyv, és csipke vett körül, hetedikben örököltem meg egy pár Martens bakancsot az unokatestvéremtől, ami miatt (a családban) sokáig cikiztek, meg a fekete ruhák miatt is, persze. De nem érdekelt. Jól éreztem magamat, szépnek, kortalannak, imádtam, a rajzolást pedig amióta ceruzát fogtam, nem bírtam abbahagyni, így a kettővel együtt szépen gyűrtem magam után az éveket. Nem lett annyi hű de sok barátom, de tudtam,hogy akik szóba állnak velem, nem a külsővel foglalkoznak elsőre, vagy ha mégis, nem riasztja el a különös és szokatlan.
Kiskoromtól eljártam táborozni az ottani közösségnek teljesen a része lettem, belőlük lettek a legjobb barátaim, akiknek ez nem volt megvetendő dolog, hogy én most éppen mit vettem fel aznap, vagy szeretek ezt-azt. Zenéből a bátyám közvetlen behatásából klasszikus rockon és metálon nőttem fel, legfőképp északi vonulaton, elkezdődött a Nightwish- HIM- Evanescence hármasból a goth zenei irányzat felé fordulás, mellette hallgattam mást is,de akkor ez volt a fő :) Közben folyamatosan kutattam tovább olyanok után, akik hasonlóak voltak, mint én, hát, több-kevesebb sikerrel. Az iskolában előadást tartottam az alternatív öltözködésekről, egész jó fogadtatással, rengeteg blogot olvastam, ténylegesen csak tavaly csöppentem be (elsőre úgy tűnt) hasonlóak közé. Szomorú a tény,hogy nagyon sok vidéki helyen a "csöves" rocker és a "douchebag" végletek vannak, én pedig teljesen kihatárolódtam ebből, a rocker társaságot pedig némi személyes ok miatt hagytam ott. Nem akartam kannásborozni, inkább olvasni, festeni, rajzolni, a korombeliekkel alig tartottam kapcsolatot, mindig idősebbek között voltam, ott éreztem jól magamat. Persze, mindenütt vannak emberek, akikkel jól ki lehet jönni, maradnék annyiban, hogy a magányos szubkultúra típust képviselem, egy-két személy miatt azt a társaságot is elhagytam, ahol többnyire csak goth stílusú emberek voltak. (A szubkultúrás problémákkal később lesz foglalatoskodva)


Szépességes napot!

4 megjegyzés:

  1. Ez egy jó kihívás, én élveztem =) Nekem egy év alatt -idő hiánya miatt- sikerült is teljesíteni :D

    VálaszTörlés
  2. Hát, én se leszek túl gyakori, de a 2. posztért feltúrtam a gépem rejtett mappáit, találtam olyan dolgokat, hogy ihaj :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen láttam :D Ez a legjobb része a kihívásnak,hogy ilyenkor legbelül elsüllyedünk és jót nevetünk magunkon :D Én nagyon élveztem a kihívást- nekem is voltak jó képeim,és megjegyzem: nálam is dukált a fekete rúzs :D Ha gondolod nézz be hozzám, elég jót lehet ezeken a posztokon szórakozni =)

      Törlés
  3. Nahát, nagyon örülök, hogy végül te is belevágtál. (: Jó olvasni a posztjaidat. Ahogy Zsú is írta, én is nagyon élveztem anno a kihívást, szerintem nagyon hangulatos és izgalmas. (:
    Kíváncsian várom a többi részt is!

    VálaszTörlés