2012. január 27., péntek

Kreatív-görcs: Denevéres fülbevaló, macskás kitűző és sós muffin

Ahoy!

Juhhú, szabad a péntek!
Ennek örömére meg lett ejtve a kötelező takarítás, sütés-főzés, amíg meg nem jelent az első VAD ötletem.

Íme:


Már régóta szemeztem az áldott gyermeki legógyűjtemény denevértagjaival, (még az olvasólámpámra is jutott belőlük :) főképp, mert imádom a denevéres holmikat!
Egyedül a fülbevaló-alapot vettem meg, a fekete gyöngyös (kétoldalú) kampós végű elemet egy régi ékszerről szedtem le, csakúgy,mint az alsó, nagy karikát. Gyertyalángnál hevített hímzőtűvel lyukasztottam ki a denevéreket, gyorsan tágítgatva a lyukat, nehogy beleragadjon az olvadt műanyagba. Aztán keresztülszuszakoltam a lyukon egy nagy karikát, amire rögtön rá is hajlítottam a másik ékszerelemet. Alulra egy fehér köves lapos, négyszögletű gyöngyöt raktam- valamikorból megmaradt, biztos pár ékszer alappal vettem anno.
Onnantól csak a fülbevaló alapra kellett a másik kis kampót ráakasztani, és a biztonság kedvéért összenyomni fogóval.  Amint kész lett, egyből felpróbáltam, és nem is akarom levenni többet szinte, annyira tetszik :D

Aztán, anyuval kiegyeztünk abban, hogy én csinálom ma a vacsorát, és amíg sült, addig megcsináltam a Macskauras kitűzőmet.

Összepattintható (a tűvel ellátott részhez tartozik egy lyuggatott, domború felsőrész, amit le lehet venni) alapra vajszínű papírt raktam, majd natúr színű körömlakkal (később csillogóssal is) átkentem. Akrilfestékkel felkerült a cicmók cilinderrel, lornyonnal, és csokornyakkendővel. Később átfestettem megint körömlakkal, ettől egységesen fényes lett.

Ezalatt ki is sült a vacsora :)
Itt volt az ideje felavatni a szilikon sütőformákat, és elég biztató lett az eredmény,aki nem hiszi, járjon utána:

"Házias" muffin:
- 250g liszt
- 3dl tej
- 1 tojás
- 2 t.k. sütőpor

- 100g pirított szalonna apróra vágva
- 4db főtt, apróra darabolt tojás
- só, bors
- szerecsendió (őrölt, nem kell sok)
- majoranna vagy oregano
- reszelt sajt a megszóráshoz

Bátraknak mehet bele 2 evőkanál mustár is :)

Nu, ha van tepsi, ami speciálisan muffinsütésre alkalmas, akkor azt szépen kivajazva és kilisztezve készítsük elő. (A muffinpapírt nem ajánlom, mert nagyon szétmegy a tésztától, és nem lesz szép formája a sütés végén, még akkor is, ha 3-at használsz egyszerre.) Más esetben a szilikon forma ( különálló formákból a legjobb sütni, ééés kevesebb mosogatás :)

1. Egy tálban összekeverjük a tésztához való alapot, aztán bele a fűszereket, és aztán a tojást, és a szalonnát. Miután ez kész, kapcsoljuk be a sütőt előmelegíteni (gáznál 4-es fokozat, villanynál pedig kb 180 celsius)   .

2. Evőkanállal kezdjük el adagolni a tésztát, a 12-es formához pont elég a tészta. Én úgy szoktam, hogy egy kanálnyit teszek először mindegyikbe, aztán még egy kör, amíg el nem fogy.

3. Mielőtt a lángok közé parancsoljuk a sülendő muffinokat, a tetejüket finoman szórjuk meg reszelt sajttal, de vigyázzunk, NEHOGY kilógjon a formából/tálcáról, mert ráég a tepsire/rácsra/mindenre, és azt elég nehéz felkaparni.

4. Ezek után be a sütőbe, és kényelmes 30percig stírölhetjük őket, amíg meg nem pirosodik a sajt a tetején.

Voilá :)


Nem sok maradt belőlük... Talán megmenekül pár holnapig...

Tipp a kiszedéshez: villával óvatosan ki lehet fordítani a formából, az a legjobb, ha még meleg, de már nem forró. A szilikonformánál nem kell villa, mert kézzel könnyedén kilibbenthetjük a formából. Melegen is nagyon finom, de mondjuk reggelire hidegen se semmi :)
Aki még ínyenckedni akar, az tehet rá egy pötty mustárt, de nem szükséges.

Jó volt ez a nap, most pedig vár a hétvége!

Legközelebb: Édes Gyermekkor- Billy és Mandy kalandjai a Kaszással

Jó hétvégét mindeninek! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése